Marian Navis toont weer haar klasse

Op het regiokampioenschap 2014 outdoor in Zieuwent toonde Marian Navis-Vrogten met haar paard Enjoy in de finale van de klasse M1 opnieuw haar grote kwaliteit, namelijk om een jong paard optimaal voor te stellen.
Met een score van 63,5 % behaalde ze de 3e plaats in het kampioenschap. Ze wordt daarmee afgevaardigd naar de nationale kampioenschappen de Hippiade.
Ook Saskia Spaan liet een erg mooie proef zien op de zaterdag. Haar proef met Gilspa For Ever kreeg de hoge waardering van 66,50 %. Daarmee mocht ze de 4e prijs in ontvangst nemen in het kampioenschap klasse L1.

Onze springruiters wisten in de individuele finales geen rol van grote betekenis te spelen. Wel kwam onze instructrice Sabine Bouwman met haar paard Zet zeer beheerst en vakkundig foutloos door de barrage in de klasse ZZ. Ze behaalde daarmee een 3e prijs.

Het zestal reed een proef waar nog mogelijkheden tot verbeteringen in zaten, maar er zaten ook bijzonder mooie stukjes in, met als resultaat het regio-reservekampioenschap. Deze prestatie geeft dit team onder leiding van Sabine Bouwman de kans op de Hippiade nogmaals het uiterste uit de kast te halen.

De strijd om het regiokampioenschap voor verenigingsteams was een spannende. Maar liefst 25 teams kwamen aan start. Voor elk team rijden vier dressuurruiters ieder een proef in hun eigen klasse. Het totaal aantal behaalde punten daarvan is de basisscore. Daarna legden vier leden een springparcours af. De fouten van de drie beste springcombinaties worden na verdubbeling van dressuurscore afgetrokken.
Door vier erg hoge dressuurscores in team 1 en maar enkele springfoutjes wist dit team het reservekampioenschap en daarmee een ticket voor Ermelo te bemachtigen.
Maar ook de ruiters in team 2 en 3 hebben goede proeven en parcoursen laten zien. Maar niet alleen dat; er was een sportieve strijd en we hebben gezien dat er ook in de breedte meerdere combinaties zijn met veel potentie en die met veel enthousiasme en inzet aan deze wedstrijd hebben meegedaan.

Allemaal van harte proficiat en veel succes voor de afgevaardigden in Ermelo op vrijdag 5 en zaterdag 6 september.