6-tal van Varus Nederlands kampioen

Zaterdag 30 augustus 2014 lieten de leden van PC Varus stuk voor stuk topprestaties zien op het outdoor-KNHS-kampioenschap, de Hippiade in Ermelo.
Het zestal bestaande uit Sanne Demkes, Melissa Jacobs, Joanne Koch, Bente Legters, Romy van der Veen, Sophie Wasseveld, Julliët Wentink en Julia Zwaanenburg reed onder leiding van Sabine Bouwman een magistrale proef. Met een score van 69 % bleek dit ruim voldoende voor het nationaal KNHS-kampioenschap in de klasse L.
Ook de Varus-leden, deelnemers aan het verenigingskampioenschap, lieten stuk voor stuk zien dat er kwaliteit uit Varsseveld komt. De amazones Sanne Demkes, Jade Diepenbroek, Kristy de Roo en Julliët Wentink kwamen samen tot dressuurscores gemiddeld boven de 200 punten. Daarbij kwamen drie foutloze parcoursen in de uitslag. Na het rijden van Gert-Jan Heinen, Elissa Orriens, Kristy de Roo en Sophie Wasseveld mochten deze amazones en ruiters van team 1 het reservekampioenschap mee terug naar Varsseveld nemen.
Maar ook de kinderen in team 2 leverden een felle en succesvolle strijd. De dressuurproeven van Silke Bruil, Isa Bulten, Joanne Koch en Jade Woeltjes waren ook allemaal goed voor scores boven de 190 punten. En met totaal vier strafpunten in het parcours in de uitslag gereden door Bente Bruil, Silke Bruil, Noortje Mentink en Mieke Naberink was dit totaalresultaat goed voor een prachtige 4e plaats. Wat een niveau!
Allemaal van harte gefeliciteerd; we zijn trots op jullie!
Na afloop hebben we bij de trailers gezellig nagepraat bij de barbecue van de familie Legters. Dank jullie wel allemaal voor deze sportieve en gezellige dag!