Achterhoeks Hippisch Festijn 2014: Het weer mocht de pret niet drukken

Dat het weer een belangrijke factor is voor het verloop van een wedstrijd, dat hebben we dit jaar tijdens het Hippisch Festijn ervaren.

De wedstrijden op vrijdag 18 september gingen van start op fantastische bodem en bij stralend weer.
Op zaterdagmiddag moest helaas bij een naderende onweersbui de wedstrijd even worden stilgelegd. Op het springterrein konden de laatste ponyruiters zaterdag zelfs daarna ook niet meer rijden.
Op zondag werden door de organisatie op het hoofdterrein de rubrieken voor tuigpaarden en springen klasse ZZ en 1,40 m afgelast. Erg jammer, maar deze beslissing bleek juist voor de sport noodzakelijk. Zo konden de andere rubrieken toch hun glans behouden en konden alle overige deelnemers toch onder goede omstandigheden hun (top)prestatie leveren. Resultaat: prachtige sport van hoog niveau.
Zie voor verder verslag en uitslagen: www.hippischfestijn.nl.