'Accommodatie ziet er gelikt uit'

Door het doorknippen van een lint openden erelid Johan Venderbosch en wethouder van Sport van gemeente Oude IJsselstreek Bert Kusters op 29 april 2017 de prachtig gerenoveerde accommodatie van de vereniging.

Ester Blekkink trapte het openingsprogramma af met eerst een springles aan kinderen van de ponyclub en gaf daarna een springshow met haar paard Eindelijk.
Vervolgens legde voorzitter Corrie Ederveen uit hoe en met welke middelen de grote nieuwe eb- en vloedbodem en de nieuwe omheining op 't Vlakkee tot stand waren gebracht. Ze sprak een dankwoord uit aan enkele gulle sponsors en voor het vele werk dat de vrijwilligers er belangeloos in hebben gestoken. Een paar stukjes straatwerk moeten nog worden uitgevoerd, "maar het wedstrijdseizoen staat voor de deur en de leden popelen om de eb- en vloedbodem in gebruik te nemen."
Nadat de heren Kusters en Venderbosch de arena officieel hadden 'opengeknipt' en beiden een hartelijke toespraak hadden gehouden, liet de instructrice van de ponyclub Suzanne Klein Wolterink zien hoe jonge ruiters spelend leren ponyrijden.
De ring werd vervolgens vergroot voor Grand Prix-dressuurruiter en instructeur van de gevorderde dressuurruiters Jean-René Luijmes op het paard Ashwin. Hij vertelde en liet zien hoe hij het paard voorbereidt op de oefeningen die in de wedstrijdproeven worden gevraagd. Het publiek genoot van de kür op muziek die de Silvoldse ruiter ten beste gaf.
Onder het genot van een hapje en drankje werd in de gemoderniseerde kantine en op het vernieuwde terras in het zonnetje bij- en nagepraat door leden en genodigden. De vereniging is trots op wat er gezamenlijk is bereikt om deze prachtige locatie tot stand te brengen.
(Bekijk ook de rubriek fotogalerij, met meer foto's)