Thessa Gilbers sporttalent van gemeente Oude IJsselstreek

10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1, het sporttalent 2018 van gemeente Oude IJsselstreek is… Thessa Gilbers.
In de DRU Cultuurfabriek in Ulft zijn drie sporttalenten genomineerd. Drie jongedames. Drie amazones. Twee lid van RV Varsseveld. Als presentator Frans Miggelbrink alle kandidaten in de rubriek ‘Sporttalent van het jaar 2018’ een voor een heeft voorgesteld, gaat het licht in de zaal en op het podium uit. Het aftellen begint. Gespannen kijkt iedereen naar het grote scherm. Wordt het Joanne Koch, Levi Roeterink (PC De Walsruiters) of Thessa Gilbers?
Op het scherm verschijnt de foto van een stralende amazone na een geslaagde kür op muziek met haar ‘Pino’ tijdens het EK pony’s in Bishop Burton in augustus. De Graafschap-voetballer en Achterhoeker Ted van de Pavert overhandigt aan Thessa de bijbehorende versierselen.
Even eerder tijdens de Sportverkiezingsavond waren de sporters van de gemeente gehuldigd die in 2018 een podiumplaats hadden weten te bemachtigen op een NK, EK of WK. In dat programmaonderdeel werd Thessa gehuldigd als Nederlands kampioen Z2/DE dressuur.
Intussen hebben zowel Thessa als Joanne de ponytijd achter zich gelaten en staan zij aan het begin van een hopelijk succesvolle wedstrijdcarrière met hun paarden.