Welkom bij Rijvereniging Varsseveld en Ponyclub Varus

Lessen
 Reglement

Wisselbekers voor clubkampioenen Giel en Julliët

Wat een prachtige dag was zondag 15 september 2019. Qua weer, sfeer, gezelligheid en spanning gaan de clubkampioenschappen 2019 de boeken in als een topdag.
Aangemeld hadden zich 12 Varus-combinaties en 15 combinaties namens RV Varsseveld. Sommigen grepen de kans aan om een paard of pony te ‘testen’ in een hogere klasse of überhaupt een wedstrijdambiance te laten ervaren – daar is een clubwedstrijd uitermate geschikt voor.
De accommodatie lag er tot in de puntjes verzorgd bij en bloemstukken – binnen en buiten – verhoogden de sfeer. Een weekend eerder waren het open NK voor veteranen en een reguliere springwedstrijd op ’t Vlakkee gehouden.
Even na tienen werd begonnen met springen. Onze instructeur Han Aalderinks had een vriendelijk parcours neergezet met lange lijnen. Waarschijnlijk mede daarom lukte het bijna de helft om foutloos de barrage te bereiken. Alle combinaties bleven in die barrage foutloos, dus was de tijd doorslaggevend voor de eindstanden. Waar het even nodig was, hielp onze instructrice Sabine Bouwman met tips, zodat iedere deelnemer de finish kon bereiken.
Met alle deelnemers werden rond het middaguur de hindernissen opgeruimd en werd een dressuurbaan uitgezet. Jury Wim Mons kreeg 27 proeven te beoordelen. Zowat alle niveaus kwamen voorbij.
Terwijl André van Schilt de versnaperingen op de barbecue opwarmde, begon voorzitter Corrie Ederveen met de prijsuitreiking. Die was spannend, want er waren tot dat moment dressuur- noch springuitslagen bekend.
Namens PC Varus reed Giel Heijerman op D’Amor Allinearo veruit de snelste barrage, want hem de titel ‘springkampioen’ opleverde. De beste dressuurproef reed Giel met Chucky, dus daarmee werd hij uitgeroepen tot ‘dressuurkampioen’. Omdat hij met D’Amor Allinearo over dressuur en springen de meeste plaatsingspunten verzamelde, ging het overallklassement en dus de titel ‘clubkampioen Varus' naar de 12-jarige Giel.
Bij RV Varsseveld was de titel ‘springkampioen’ voor Eelco Bergsma/Ilexa. In de dressuur scoorde Jeannette Ketelaar/Indira (66,0 %) iets hoger dan Gert-Jan Heinen/Goliath (65,5 %), waarmee zij ‘dressuurkampioen’ werd. Met 3 plaatsingspunten in de dressuur en 2 in het springen – voor het overallklassement tellen alleen de plaatsingen van degenen die zowel aan dressuur als springen meedoen – werd Julliët Wentink met Fin Verte clubkampioen.
Toen de magen vol en enkele uren later de koelkasten leeg waren, keerde iedereen tevreden huiswaarts.
Zie het pdf-bestand voor de uitslagen en de rubriek Fotogalerij voor meer foto's.

Nieuws: